Het Klantcontact centrum
De afdeling Klantcontact is het hart van Eno Zorgverzekeraar. Hier staan dagelijks 28 collega’s klaar die contact hebben met onze klanten. Zij helpen de organisatie te verbeteren door klantsignalen door te geven. De collega’s hebben dan ook een groot verantwoordelijkheidsgevoel en zijn betrokken bij zowel de klant als de organisatie. Het team bestaat uit enthousiaste en gedreven collega’s. Echte klant professionals die humor in hun werk ook erg belangrijk vinden.
Nick Beuink is één van die 28 collega’s
In 2018 begon Nick bij Eno Zorgverzekeraar als medewerker Klantcontact omdat hij op zoek was naar afwisseling in zijn werk. Hij wilde graag bij een kleine organisatie werken, waar geen dag hetzelfde is en waar klanten geen nummertje zijn. Dat vond de in Hengelo woonachtige Tukker bij Eno Zorgverzekeraar in Salland. Volgens Nick is nuchterheid een eigenschap die inwoners van beide regio’s gemeen hebben. ’’We maken ons niet zo gauw druk maar regelen het gewoon.’’
Je kunt hier zelf een plan maken
De afgelopen jaren heeft Nick zich ontwikkeld tot senior medewerker Klantcontact. De eerste periode beantwoordde hij alleen vragen aan de telefoon maar nu helpt hij ook klanten via e-mail en sociale media. Bovendien is hij vraagbaak en zoekt hij in de tweede lijn complexere klantvragen uit. Volgens Nick typeert dit werken bij Eno Zorgverzekeraar: er zijn goede doorgroeimogelijkheden. ‘’Als je iets wilt bereiken helpt je leidinggevende daar graag bij. Je moet wel zelf de regie nemen.’’
Echt iets betekenen voor de klant
Het mooiste aan zijn werk vindt Nick iets kunnen betekenen voor de klant. Dat is volgens hem dé drijfveer binnen ‘zijn’ afdeling. ‘’Mensen nemen contact met ons op omdat ze geholpen willen worden bij een probleem. Dat doe ik graag. Ons team bestaat uit sociale mensen die graag anderen helpen. Gaat er eens iets niet goed? Dan houd ik het in de gaten, schakel ik met andere afdelingen en los ik het probleem op. Om zo het probleem in de toekomst te voorkomen. Daar doen we het tenslotte allemaal voor.’’
Een sociaal team
‘’De collega’s binnen de afdeling Klantcontact vormen een divers en sociaal team. Er werken mensen van verschillende leeftijden die gemeen hebben dat ze graag iets voor de klant betekenen. We werken hard maar houden ook van een geintje op z’n tijd. We zijn zeker niet bang om elkaar ergens op aan te spreken en maar hebben oprechte interesse in elkaar. Een hecht team dat samen nieuwe collega’s een warm welkom probeert te geven. Kom jij binnenkort ons team versterken? ’’
